pátek 20. července 2012

EPS do podlahy přízemí 1 část

Jak už jsem psal, do podlahy jsem se rozhodl použít EPS Styrotherm plus 100. Protože zrovna pršelo, tak jsem se s pomoci Kamči vrhl na pokládání polystyrenu do obývacího pokoje. Četl jsem několik různých článku a diskuzi jak by se to mělo zpravne dělat a existují v podstatě dva názory. První říká, že pod EPS se na asfaltovou izolaci už nic nemusí dávat a prostě se nahází polystyren, který si sedne po zalití podlahy. Druhý říká, že mezi asfaltovou hydroizolaci a EPS by měl být natažený igelit, resp.fólie, protože z izolace se uvolňuje dehet, nebo jde o nějakou chemickou reakci atd... No prostě jsem to vyřešil jednoduše. Založil jsem si první řadu EPS tl. 50mm a tu jsem si pomoci horkovzdušné pistole vytvaroval podle nerovnosti u spojů jednotlivých pasu hydroizolace tak, aby EPS sedělo celou plochou na podlaze. Potom jsem desky oddělal a pod celou řadu jsem podložil obaly z jednotlivých balíku EPS, které jsme trošku překládal přes sebe. Je to jenom takový "alibismus", abych si mohl říct, jo něco tam mám, kdyby náhodou, ale nepřikládám tomu velkou váhu.
Naštěsti jsem jsem si pohlídal rovinnost základové desky, tak teď nemusím řešit žádné složité vyrovnávání podkladu pískem atd... Sice nějaká nerovnost je, ale díky čtyřem vrstvám EPS se rozloží do větší plochy a protože nebudeme dělat podlahovku, tak nevidím problém, když bude třeba uprostřed obývacího pokoje místo 4,5cm anhyscreedu nalito 5,5cm.
Pokládání šlo velmi rychle a za chvilku už i Kamca řezala EPS na pasové píle jako nic. Nejprve jsme položili dvě vrstvy a teď na to přijde natahat trubky k topení vodě a potom se udělá další vrstva a na tu přijdou kabely elektriky a nakonec se to zadělá poslední vrstvou a na tu přijde už anhyscreed. Elektrikář mi rádi dát kabely rovnou pod anhydrid kvůli chlazení elektrických rozvodu, ale nevím jak bych to technický dělal, když pod litou podlahu musím natáhnout separační fólií. Ještě to musím promyslet. 
dukladne vysati podkladu pred pokladkou

prvni kusy eps 50mm


tvarovani ze spodni strany v miste prelozeni hydroizolacnich pasu

detail po nataveni - deska sedi celou plochou - jde to velmi rychle a spolehlive

pote podlozeni obaly z EPS

nasledne pokladani druhe vrstvy s prekladanim jednotlivych spoju

Kamca reze EPS na pasove pile

pod krbovou vlozkou bude XPS 100mm+40mm a potom armovany beton tl. 9cm.


2 komentáře:

  1. Ahoj Petře,

    vrata Lomax jsi vybral jak? Měl jsi víc kandidátu? Co rozhodlo? Řeším teď taky garážová vrata a sbírám zkušenosti :)

    Dík
    Tomáš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Tomasi, vyber vrat popisuju v komentarich ke clanku Vonava fasada 2. A urcite se k vyberu vratim i ve clanku o montazi vrat.

      Vymazat