středa 26. prosince 2012

DLAZBA V TECHNICKE

Musím využít těch pár volných dní k aktualizaci blogu a popsání práci, o kterých ještě nevíte. Jak už jsme dřív psal, v prostoru pod budoucí akumulační nádrží a VZT jednotky jsem si připravil dlažbu a SDK tak, aby se mohla nádrž postavit a Jednotka zavěsit na stěnu. Dlažbu jsem pokládal poprvé v životě a tak jsem si jako vždy nejprve všechno nastudoval na youtube a pustil se do toho. Protože cement, který jsem použil při výrobě betonu k vyplnění prostoru pod nádrží byl starý a nekvalitní, tak se mi povrchová vrstva drolila. Toto jsem vyřešil pomoci nátěru tzv."adhezního můstku", který povrch trošku zpevnil a na takto připraveny povrch jsem rozlil trochu řídkého lepidla na dlažbu, které jsme uhladil hladítkem. Po zaschnutí jsem celý povrch napenetroval a natřel tekutou lepenkou. Nejprve rohy, do kterých jsem vkládal dilatační pásky a potom celou plochu. Po zaschnutí ještě jednu vrstvu, tak, abych vytvořil souvislou nepropustnou vrstvu. Takto budu dělat později po celé podlaze technické a v prostoru vany, sprchy a wc.
pripraveno na zaliti betonem do roviny s anhydridem dole je 12cm XPS a potom 12cm betonu s karisiti uprostred
podlaha po oprave vydroleneho betonu a penetraci
zaschla penetrace a priprava rohove dilatacni pasky

prvni vrstvu tvori jednoslozkova lepenka co zbyla po oprave sprchace na byte.

dilatacni pasek jsem vlozil i mezi prechod beton- anhydrit v plose
po druhe vrstve tekute lepenky (ta uz je dvouslozkova)

usazeni dlazby podle laseru - spara dlazby vysla presne na prechod mezi beton a anhydrit

 Po zaschnutí jsem si rozměřil přesnou polohu dlaždic pomoci laseru. Namíchal jsem si flexibilní lepidlo a pomoci 6mm hřebenu jsem dlažbu pokládal. Mezera je tvořena křížky 3mm. Pro lepení dlažby na míru a na řezání soklu jsem si pořídil stolní kotoučovou řezačku s vodním chlazením a diamantovým kotoučem. Dlouho jsem se rozmýšlel jakou řezačku pořídit a po prostudování diskuzi na netu jsem zjistil, že levné řezačky většinou neřežou rovně a kvalita nestojí za nic - což je pochopitelné. Dát cca 3 tis. a víc za profi řezačku s dostatečně dlouhým pojezdem (na zádveří potřebuju diagonálně řezat cca 60cm) se mi taky nechtělo. Navíc bych byl omezený pouze na rovné řezy.
Nakonec jsem se rozhodl pro řezačku stolní za cca 1700kc. z těchto důvodů:
1. mužů řezat "libovolně" dlouhý řez
2. řeže rychle a bezprašně
3. mám s ní dobré zkušenosti z UK, kde jsem ji používali na řezání obkladů do kuchyni
4. v případě nevyužití po dokončení domu ji mužů modifikovat např. na čelní kotoučovou brusku na dřevo nebo ji prodat
5. díky naklápěcímu stolu mužů na obklady WC a koupelny dělat spoje obkladů na tzv."kamenický rožek" což je podle mě nejhezčí spoj dlažby (nesnáším rohové listy)
6. jednoduše se na ní dá uřezat napr dlažba do vystouplého rohu, kdy je třeba dlažbu řezat ve dvou kolmých směrech (u kolečkové řezačky bych musel použít flexu s kotoučem a řez by nebyl přesný a prášilo by se) 
vypada uplne stejne ale jina znacka (je jich snad milion znacek a vsechny made in china)

K řezače jsem si koupil ještě sadu vykružováků na výřezy odpadů a baterií za cca 250,-kč.
Potom už zbývalo jenom nalepit sokl a dlažbu vyspárovat flexi spárovačkou. Do rohové spáry a do spáry v přechodu beton- anhydrit jsem použil sanitární silikon. 
tekuta lepenka trosku presahuje pro pozdejsi navazani



myslim, ze na poprve to vypada celkem dobre, navic nebude tento roh po usazeni nadrze vubec videt

po 3x vymalovani ekodurem jsme s tatou nasoukali nadrz na misto
aktualizace:
nater 2x dvouslozkova hydroizolace

nalepena dlazba na zbytku technicke

pohled ke dverim

6 komentářů:

  1. cau, co pouzivas za laser?
    zrovna me ceka taky dlazba v technicke mistnosti kvuli zasobniku na TUV a postupne i dalsi, tak premyslim jestli si to nechat udelat a nebo to risknout a udelat sam
    a jaky maji duvod ty diletacni pasky a tekuta lepenka?

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Davide,
    ten laser mi pujcil muj elektrikar (manzel od sestrenky) je to jenom takova hracka co prodavali v Lidlu. Ja jsme si prenesl tu hranu mezi betonem a anhydridem na stenu a dal na podlahu pomoci vodovahy, a abych vedel kde presne usadit tu dlazdici po naneseni lepidla, tak jsem si ty znacky spojil laserovou carou, coz mi pro tento ucel stacilo. Dilatacni pasky pomahaji preklenout mikro dilatace v rohach mistnosti, coz je obzvlast u drevostavby vhodne resit. Pokud bych je tam nedal, tak by mohlo dojit k naruseni hydroizolacni vrstvy pod dlazbou. Ono by se i tak nic nedelo, dokud by nenastala nejaka havarie vody a potom by se mohla dostat voda do vrstev izolace pod anhydridem. Protoze nadrz bude mit po napusteni cca 1,2t. tak jsem dal i dilatacni pasek na prechod beton- anhydrit a sparu mezi dlazbou v tomto miste vyplnil silikonem. Takze i kdyby se nadrz "usadila" o nejaky milimetr, tak bude zachovana vodotesnost. Tekuta lepenka se pouziva vsude tam, kde potrebujes zajistit vodotesny podklad pod dlazbu. Nejdulezitejsi jsou samozrejmne sprchove kouty a kolem vany. I flexibilni sparovaci hmota muze pustit vlhkost pod dlazbu a proto je tam prave ta tekuta hydroizolace. Taky je dulezita pro vodotesne napojeni podlahove vypusti - tam se pouzije manzeta, ktera se pretre tou lepenkou a diky tom se voda nema sanci dostat dal pod dlazbu. No a v technicke mistnosti je tech "vodnich" potrubi celkem dost, tak je hydroizolace po cele podlaze. - kdyby nahodou. Taky jsem mel obavu jak to zvladnu, ale kdyz jsem si zacal vsimat detailu jak je udelana nova dlazba profikem na byte, kde ted zijeme, tak jsem si rekl, ze tak "amatersky" to zvladnu urcite taky. Takze radim - smele do toho.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Petr,
    dakujem za dalsiu podnetnu ukazku a dokaz, ze zrucny clovek sa nemusi bat nijakej prace a castokrat urobi pracu lepsie ako plateny profesional. Ja som sa chcel spytat na tu rezacku, aku konkretnu znacku a typ si nakoniec kupil?
    S pozdravom,
    Ivan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj.
      Pravě taky reším problém co kupit za řezačku na dlažbu. Můžeš zveřejnit co za typ si koupil a jak se ti osvědčil?
      Zdraví Luboš

      Vymazat
    2. Zdravim panove, jak uz jsem pasal v clanku. Tak ta moje rezacka vypada uplne stejne jako ta na fotce, jenom je cervena a myslim, ze snad ani nema zadnou obchodni znacku: https://picasaweb.google.com/111749161936264545494/DLAZBY#5831221257038348946
      Rezal jsem zatim jenom pasky na sokl do technicke mistnosti, ale jede to pekne a celkem rychle. Po rezu to chce horni hranu vzit trosku obyc brusnym kamenem ve vode, aby hrana nebyla ostra (pokud je viditelna).Hned pri prvnim pokusu o dotazeni vodiciho pravitka jsem strhl jeden zavit dotahovaciho sroubu. Coz neni nic hrozneho a rovnou jsem vymelnil oba dva za poradne srouby a silnejsi upevnovaci mechanizmus. Zatim to jede a verim, ze i neco vydrzi a pokud ne, tak je na ni 2 roky zaruka. Jako hlavni vyhodu proti flaxce s kotoucem vidim to vodni chlazeni,neprasi se a rez je rovny. Zatim ahoj Petr

      Vymazat
  4. ahoj, škoda, že prirez dlažby ti vyšiel akurat ku dveram. estetickejšie je, keď je vo dverach cela dlažba a prirez sa robi k stene. rozumiem prečo si to tak robil, inak by si musel komplikovanejšie rozpočitavať rozmer betonu pod nadrž, tak aby ti sedela špára na dilatačku.

    OdpovědětVymazat